Thursday, March 12, 2009

..7even Pounds..

Last nite, i tgk movie citer seven pounds with my friends.
Best sangat2!! 

Citer ni mengisahkan Ben (Will Smith) telah menyebabkan suatu kemalangan yg besar dan 7 nyawa terkorban dalam nahas tuh termasuk his wife. Dia dihantui oleh peristiwa tu & mengambil keputusan untuk menyelamatkan 7 nyawa yang lain. Ben menyamar jadi pengawai cukai. So dia cari 7 org yg dia plan nak save tu.Pada masa dia nak jalankan misi tu, dia jatuh cinta pada Emily (person yg dia nak save gak). Emily ni dia ada sakit jantung. Untuk dipendekkan cite,
Ben mengambil keputusan untuk tolong gak even dia sayang pada Emily. So, dia bunuh diri dengan jellyfish yg dia bela dalam bath tub penuh dengan ais. Ben donate jantung pada Emily. Emily dapat tahu daripada adik Ben. (bab ni yg i sedih gilerr.. tahan nangis tuhh). Then rupa2nya selain Emily, Ben donate gak organ dia seperti mata, hati, sumsum tulang & rumah kepada 7 org  yg dia nak selamatkan tuh.. waaa baik giler kan. So, gi tgk ok? 

Moral of the story :

- jangan men hp semasa drive sbb punca utama kemalangan tuh disebabkan Ben nak tgk sms dari hp dia.

- ok gak jadi penderma organ, at least kite ley selamatkan nyawa org lain. 


6 comments:

  1. sedih nyer...kalau aku...aku x tahu la aku akan menderma ke tak organ badan aku....cucuk jarum pun aku takut...ni kan lagi nak menderma organ...byk tu jarum n pisau berbagai

    ReplyDelete
  2. marvic.. g tgk citer tuhh.. sedih tauu
    will smith berlakon memang best!!

    ReplyDelete
  3. x nak la..nanti aku nangis..kalau aku dah nangis..saper nak pujuk?...dah la tengah single ni...

    ReplyDelete
  4. hmmm.. susah gak kes cam nihh.. hehehe
    ngorat je la nazif tuhh solo lagik

    ReplyDelete
  5. dia nak angelina jolie..aku ni marvic...kakakakaka...jauh panggang dari api

    ReplyDelete